Gandindu-ma la el...

luni, 30 aprilie 2012
“-Micul prinţ se duse sa mai vada o data trandafirii.
- Voi nu semanaţi intru nimic cu floarea mea, voi inca nu sunteţi nimic, le spuse el. Pe voi nimeni nu v-a imblanzit, precum nici voi n-aţi imblanzit pe nimeni. Sunteţi asa cum era si vulpea mea. Nu era decat o vulpe, aidoma cu altele o suta de mii. Eu insa mi-am facut din ea un prieten, iar ea acum nu are in lume seaman.
Si florile se rusinara.
- Sunteţi frumoase, dar sunteţi desarte, le mai spuse el. Nimeni n-ar avea de ce sa moara pentru voi. Floarea mea, fireste, un trecator de rand ar crede ca e asemeni voua. Ea insa singura e mai de preţ decat voi toate laolalta, fiindca pe ea am adapostit-o sub clopotul de sticla. Fiindca pe ea am ocrotit-o cu paravanul. Fiindca pentru ea am ucis omizile (in afara doar de cateva, pentru fluturi). Fiindca pe ea am ascultat-o cum se plangea, ori cum se lauda, ori cateodata chiar si cum tacea.
Fiindca ea e floarea MEA.
Si se duse inapoi la vulpe.
- Ramai cu bine, zise el...
- Te du cu bine, zise vulpea. Iata care-i taina mea. E foarte simpla: Limpede nu vezi decat cu inima. Ochii nu pot sa patrunda-n miezul lucrurilor.
- Ochii nu pot sa patrunda-n miezul lucrurilor, spuse dupa dansa micul prinţ, ca sa ţina minte.
- Numai timpul imparţit cu floarea ta face ca floarea ta sa fie atat de preţioasa.
- Numai timpul imparţit cu floarea mea... facu micul prinţ, ca sa ţina minte.
- Oamenii au dat uitarii adevarul acesta, zise vulpea. Tu insa nu trebuie sa-l uiţi. Devii raspunzator de-a pururi pentru ceea ce ai imblanzit. Tu esti raspunzator de floarea ta.
- Eu sunt raspunzator de floarea mea... spuse dupa dansa micul prinţ, ca sa ţina minte.
(…)
-Oamenii de pe meleagurile tale, zise micul prinţ, cresc cinci mii de trandafiri intr-o singura gradina... si tot nu gasesc ceea ce cauta...
- Nu gasesc, i-am raspuns.
- Si totusi ceea ce cauta ei ar putea fi gasit intr-o singura floare sau intr-un strop de apa...
- De buna seama, i-am raspuns eu.
Si micul prinţ adauga:
- Ochii insa sunt orbi. Cu inima trebuie sa cauţi!”

Ati ghicit personajul? Daaa.. “Micul print”, bineinteles. De Antoine-de-Saint-Exupery.
Mi se pare minunat faptul ca intr-o carte pentru copii, folosindu-se un limbaj atat de simplu se pot reda atat de multe…

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu