Dansul – arta corpului

duminică, 20 februarie 2011
Dansul – arta corpului

A dansa este una dintre putinele activitati care imbina arta cu sportul intr-un mod cat se poate de armonios. Pentru mine, este cel mai placut mod de a ma relaxa dupa scoala. Nu vreau sa spun ca celelalte sporturi (gen fotbal sau baschet) nu imi plac sau ca dansul este cel mai bun dintre toate, dar prin dans se poate exprima ceea ce prin alte sporturi (sau chiar arte) nu se poate: frumusete, eleganta, dar in acelasi timp si forta, pasiune si nu numai.
De asemenea, conform oamenilor de stiinta, a lua cursuri de dans este un mod prin care ne mentinem si mintea si corpul sanatoase.
Kiki 

  • Dansul nu numai ca ajuta copiii sa se dezvolte armonios si sa faca sport, dar le mareste acestora increderea in sine si le intareste relatiile sociale. 
  • copiii devin mult mai disciplinati
  • Dansul ajuta la pastrarea conditiei fizice si la reducerea stresului
  • Sedentarismul, lipsa de incredere in sine sunt vindecate de dans
  • Dansul este folosit si ca terapie in cazul "persoanelor cu paralizie cerebrala, autism, tulburari emotionale (la copii), diverse tulburari neurologice, persoane cu dizabilitate mintala, precum si la cei cu hipoacuzie sau cecitate"
  • Stimuleaza creativitatea
  • Ne  ajuta sa ne exprimam sentimentele sau conflictele din interior
  • Persoanele care iau cursuri de dans un timp mai indelungat sunt mai gratiosi si ajung sa isi cunoasca mult mai bine corpul
  • Un alt avantaj este ca poate fi practicat pana la varste foarte inaintate
Din propria mea experienta, am observat ca fetele (dar si baietii) care fac dans de performanta arata mult mai bine decat cele care practica orice alt sport. Alte sporturi, pe langa faptul ca dezvolta musculatura corpului intr-un mod diferit, schimba si caracterul unei fete, devenind mai ,,baietoasa”. Nu in toate cazurile, bineinteles; in plus, este doar o parere personala.
Imi place sa dansez de mica, dar m-am apucat de dansuri abia de 5 ani. Intotdeauna am admirat dansatorii adevarati, cei care exprimau prin miscari tot ce se putea mai frumos... Pe langa faptul ca ador ceea ce fac, am cunoscut o multime de persoane minunate si impreuna am reusit sa facem lucruri minunate( si nu ma refer doar la dans).  As putea sa mai adaug si ca mi-am rezolvat problemele destul de grave pe care le aveam la coloana(cifoza si scolioza).
Echipa noastra a luat primul loc, doi ani la rand, la Cupa Nationala a Majoretelor (la sectiunea pom-pon) si mai jos este dansul cu care am castigat. Este putin modificat fata de cel pe care l-am dansat la Cupa, din cauza faptului ca una dintre cele mai bune fete si-a rupt mana si a trebuit sa renuntam la cateva miscari si sa schimbam putin coregrafia. Sa imi lasati parerea voastra!
Chiar daca fac dansuri moderne, sunt o foarte mare fana a dansurilor sportive si a baletului. Si cu ocazia aceasta, pentru ceilalti fani, uitati cateva coregrafii(de show) care au la baza dansul sportiv sau/si baletul (contemporan):
 



Daca v-am convins sau nu, nu stiu. Pot doar sa spun ca nu aveti nimic de pierdut daca doriti sa va inscrieti la un curs de dans (sau sa dansati pur si simplu, in timpul liber), nici macar timpul, pentru ca timpul petrecut intr-un mod placut nu este un timp pierdut.
Cateva poze cu noi(am vrut sa pun mai putine, dar oricum a fost si asa greu de ales, pentru ca nu ma puteam indura sa nu impart cu voi cat mai multe):
 

  



  
Dans grupa mica + grupa mare

 Doamna Angi cu Madalina, Miruna si Andra( cantonament, Franta)
Piticii la antrenament (nu-i asa ca sunt niste scumpi?;)) ) 

 Piticii dansand

Piramidele


 Super saritura Andreei
 Andreea si Carmen
 Vals
 Latino
 Noi
 Dans de cabaret (Ioana si Lavinia)

 Balet contemporan

 Eu






3 comentarii:

Freya at: 20 februarie 2011 la 09:11 spunea...

foarte frumos!!!!! felicitari!!!!

Gabriela at: 22 februarie 2011 la 03:02 spunea...

Intradevar, dansul este unul dintre cele mai bune lucruri 'inventate' de om. Dar ce fac cei pudici care nu danseaza in public?

Anneline at: 22 februarie 2011 la 03:26 spunea...

In timp se rezolva si problema cu timiditatea. E nevoie doar de putina vointa si dorinta de a imparti cu ceilalti bucuria pe care o simti cand dansezi. Eu sunt un exemplu destul de bun: prima data cand am dansat, m-am pierdut complet vazand cata lume ma privea si cu greu am reusit sa ma concentrez si sa dansez. Acum, pe scena, ma simt mai bine decat oriunde...

Trimiteți un comentariu